Wednesday, February 15, 2006
Maahantuoja ampui pyhän lehmän
Eli pieni tarina siitä, kuinka toinen käsi tuhoaa sen, mitä markkinointiviestintä yrittää rakentaa. Jostain syystä aiheeni on taas autoihin liittyvä. On se palveluunkin, mikä on mainiota.
Tapahtui niin, että herra X:n auton kilometrilukema näytti, että aika suorittaa huolto ja vaihtaa hammashihna. Maahansuojan suosittelema merkkihuolto antoi hinta-arvion, 1100 euroa. Huoltoaikoja olisi kolmen viikon päästä. Herra X:n kaveri oli saanut vastaavan toimen piteen edellisellä viikolla samassa liikkeessä 300 euroa halvemmalla. Kyselyyn vastattiin nopeasti epämääräisellä selvityksellä ja myönnettiin, että toimenpiteen hinta todella on 800 euroa. Melko kallista.
Elämä on. Herra X pyysi tarjouksen maahantuojasta riippumattomalta merkkihuoltoja suorittavalta liikkeeltä. Hinta oli 450 ja aika löytyi seuraavaksi päiväksi.
Tuli huollon päivä. Valmista luvattiin kello kuuteentoista mennessä. Kello 13 herra X sai tekstiviestin: "Työ valmis." Ja hinta-arvio heitti. Lopullinen hinta oli 50 eugenia arvioidun alle.
Perillä odotti yllätys. Auto oli pesty. Ja toinen yllätys. Merkkihuolto, joka pelasi itsensä ulos palvelullaan oli onnistunut tunkemaan moottoriin liikaa täyssynteettistä moottoriöljyä ja lisäksi jättämään öljynsuodattimen aivan liian löysälle. Myös jakoavain oli uumenista löytynyt. Tietyn liikkeen leimalla.
Toinen ylitti odotukset, pienillä asioilla ja moninkertaisesti. Toinen menetti asiakkaan. Itsensä ylittäneen palvelusta herra X maksaisi merkkiliikkeen hinnan.
Read or Post a Comment
<< Home