Thursday, April 27, 2006
Timpuri verkossa
Tuli taas omakohtaisesti koettua, miksi verkko on niin verraton kanava. Pieni remonttihomma oli tarve ja sopiva tekijä piti löytää. Puhelinluettelometodi toi varattuja numeroita, yhteyttä numeroon ei saada -äänitteitä ja vastaajan viestejä.
Käyttöön siis plan B ja google avuksi. Vaihtoehtoja löytyi hälyn keskeltä kymmeniä. Muutama itseään kohtuullisesti kehuva ja fiksuilla sivustolla varustettu shortlistalle. Googlaamalla ihmisten kokemuksia näistä, jolloin vaihtoehdot rajoittuivat kolmeen. Asiakaan arvoastuksen huomasi jo ihmisten kokemuksista, joten ei ollut lainkaan yllättävää, että tarjouspyynnön pystyi tekemään sähköisesti.
Puolen päivän odottelun jälkeen puhelin soi ja aikaakin työn suorittamiseen löytyi halutun aikaikkunan puitteissa. Puhelimessa vielä muutama tarkentava kysymys ja sitova arvio, jonka yli homma ei mene. Kätevää.
Näin myynti ja markkinointi yhdistetään. Ja yllättäen yritykset kokoluokassa 5-20 henkilöä kunnostautuivat tällä rintamalla parhaiten. Suurempien verkkotekemisissä on saavutettavuuden kanssa aika paljon petraamista. Pienemmät operoivat pääsääntöisesti puhelimen ja puskaradion välityksellä.
Kuinka kauan puhelinluettelon myynti vetää? Harvempa kantaa kyseistä katalogia mukanaan pitkin maailmaa liidellessään. Läppäri ja luuri kyllä kulkevat ja niiden avulla suoriutuu varsin kattavasti kaikesta kommunikaatiosta ja tiedon hausta.
Ja loppuun vielä valloittava fläsäytys. Jokin näissä sivuissa ja niiden käyttöliittymässä vetoaa mieltymyksiini
Read or Post a Comment
Vähän tahmainen ja hidashan tuo on, mutta sinänsä hauska hetken aikaa. Sivuutetaan tyystin saavutettavuusrutina tällä kertaa.
Tuo mieleen Jaf Raskinin prototyypiin zoomaavasta käyttöliittymästä.
Äh, Jef eikä Jaf.