Wednesday, April 19, 2006
Evil never dies
30 sekunnin tv-spotin kuolemasta on jaksettu jauhaa. Samaan aikaan yllättää itsensä yhä useammin tilanteesta, jossa mainoskatko on onneksi tai valitettavasti parasta koko ohjelmassa. Pätee valitettavan laajasti kaupallisten kanaviemme tuotantoon.
Vilkaistaan verkkoon ja kännykkätelluun, niin spottien mediatilan hinta laskee aika merkittävästi. Tuotantoon voi satsata, pituutta kasvattaa ja silti jää rahaa säästöön. Lisätään vielä parempi kohdistettavuus niin yhtälö on jo varsin houkutteleva.
Samalla tv-spotin käsitekin on aikansa elänyt. Laite/kanavasidonnainen ajattelu pitäisi ujuttaa tässäkin terminologiassa kohderyhmäsidonnaiseen suuntaan, niin olisi tulevaisuudessakin helpompi puhua oikeaa kieltä.
Aihetta saatettiin sivuta eilen maikkarin luovassa luokassa, mutta varmuutta minulla ei asiasta ole. Ohjelman alku onnistui uinuttamaan minut.
Read or Post a Comment
<< Home