Thursday, April 20, 2006

Hiljainen viikkis

Tästä päivästä alkaen Mainonta on syvältä -blogi viettää radiohiljaisuutta, kuten ennen kunnon sotaa oikeaoppisesti kuuluukin tehdä. Maanantaina päräytetää sitten täysi rähinä päälle entisin eväin ja virkistynein mielin.

Silja lähti Hasanilta Bobiin. Varsin luonnollinen askel. Pala palalta Hasan hapertuu Bobin, PHS:n ja pienten erikoisosaajien ristipaineessa. Tuoreet Hesarin ja Siljan kamppikset kertovat ongelman ytimen. Se kuuluista kipinä puuttuu. Siihen on kulottajien hyvä iskeä.

Viikonloppuna joku valveutunut ja älykäs ihminen teistä onnistuu varmasti ratkaisemaan Ike Vilin todellisen nimen. Googlaaminen kyllä tuo vastauksia, vaikkei ihan suoraan. Ja onhan blogini url-osoitteessakin pientä vinkin poikasta, jolla päässee alkuun.

Aihevinkkejä ja -toivomuksia otetaan mielellään vastaan, kuten kaikenlaista palautettakin. Mitä tahansa. Sanokaa vaikka moi.

Ja blogaajille vielä jotain meemin tapaista: Keksi itsellesi supersankarihahmo. Miten pukeudut? Mitkä ovat erikoistaitosi? Kuka on pahin vihollisesi? Minkä puolesta toimit? Mitä syöt? Missä tilanteessa käyttäisit addun lenkkareita? Kuinka vietät vapaa-aikasi?

Kirjoitti Antti Huttunen @ 3:56 AM

Read or Post a Comment

BSE-tyttö

BSE-tyttö on Pyhänlehmän pikkusisar. BSE-tytön erikoistaitoja ovat mm. räjähtävävoima ja lihaan porautuvat piikit. BSE-tytön pahimmat viholliset ovat Suppeus ja sen sivunakki Typeryys. BSE-tyttö toimii jalouden ja rohkeuden puolesta. BSE-tyttö syö mieluiten neliapiloita ja ruiskukkia. BSE-tyttö käyttää Addun lenkkareita kun on sillätuulella tai kun kuuntelee RUN DeeÄmCeetä. Vapaa-aikanaan BSE-tyttö on apurinsa Pikku-M:n kanssa pirtelöllä ja etsimässä ihanuuksia.

Posted by Blogger hna @ 12:48 PM #
 

Olen Matkustaja. Olen lääke kiusantekoon, balsami pahantahtoisuuteen, ja tehoan kuin pakkohoito Alex de Largeen.

Näytän väsyneeltä ja sään pieksemältä, kädessäni minulla on painava kassi. Erikoistaitoni on saada bussi tai raitiovaunu pysymään paikallaan ja avaamaan ovensa. Sitten sanon kuuluvasti "kiitos, kiltti kuljettaja!" astuessani sisään.

Voin erikoistaidoillani myös auttaa muita, painavine kantamuksineen juoksevia ihmisiä pääsemään liikennevälineisiin, joiden kuljettajilla on hirvittävä kiire kaasuttaa pysäkiltä pakoon asiakkailtaan (esimerkiksi parin metrin päähän punaisiin liikennevaloihin). Toimin hengenheimolaisteni eli pääkaupunkiseudun julkisen liikenteen asiakkaiden puolesta.

Lienee sanomattakin selvää, kuka on pahin viholliseni. Ja addun lenkkareita käytän aina, tällä hetkellä Stan Smith Comf.

Posted by Anonymous Anonymous @ 12:33 AM #
 

Supersankariuden sijaan olisin mielummin superhäviäjä Toisio - ikuinen kakkonen. Erityishuonouksiani olisi hengittäminen. Joskus unohtaisin hengittää, ja silloin tarvitsisin supersankarien apua. Pahin viholliseni olen minä itse.

Supertankkeri - supersankkeri.

No joo, mutta hei, kerro pitkään ja hartaasti näkemyksiäsi siitä, miten isot firmat hyytyvät ja näin luovat tilaa pienille erityisosaajille. Tätä kun tapahtuu muuallakin kuin mainosalalla. Mistä se johtuu? Voiko sitä estää? Mikä on pienen erityisosaajafirman elinkaari?

Posted by Blogger Dyro @ 11:34 AM #
 

Eksyin sattumalta tähän blogiin ja huomasin lukevani sen suurella mielenkiinnolla läpi. Osittain jo sen takia, että osa kysymyksistä ja heitoista oli sellaisia joita olen prosessoinnut viimeisen vuoden aikana muokatessani perinteisiä mainostoimistopalveluita verkkokaupaksi.

On osittain yllättävää kuinka pitkälle voidaan viedä pk-sektorille suunnattujen aineettomien hyödykkeiden myynti ja nykyinen kauppa on vasta raapaissut palvelutarjonnan pintaa ja paljon tulee vielä tapahtumaan tämän vuoden aikana.

Konseptina Mainonnan verkkokaupan tavattoman mielenkiintoinen ja toiminnallaan purkaa osan perinteisistä pk-sektorin mainostoimistopeloista.

Uskon vakaasti tähän palveluun ja osittain se on syntynyt omasta hinnoitteluideologiastani. Olen aina karsastanut tuntihinnoittelua tai ylipäätänsä ajattelua "yrityksenkoko * pärstäkertoin = projektihinta).

Luonnollisesti tämä on osaltansa häpeämätön mainos, mutta sopii täydellisesti verkkokauppojen ideologiaan ja siihen miten asioille haetaan näkyvyyttä. Hiekkaa, hiekkaa tassujen alle ja tarttumapintaa sinne missä siitä on hyötyä.

Olen varma että Mainonnan verkkokaupasta keskustellaan vielä monella taholla ja jään mielenkiinnolla odottamaan mihin suuntaan keskustelu etenee. Ideoita palvelutarjonnan kehittämisestä otetaan myös vastaan.

Jokaisella pitää olla juju.

-Kari Vuorio
Mainonnanverkkokauppa.fi

Posted by Anonymous Anonymous @ 11:31 PM #
 

Ike pysyy edelleen mysteerinä. Jos jollain välähtää, niin hän saa älähtää. Luvassa on jotain pientä spessuu päällepantavaa nopeimmalle. Eip kernavaahtoa vaan jotain pareeta.

Posted by Blogger Antti @ 3:05 AM #
 
<< Home