Thursday, February 16, 2006

Keskustelua

Loistavaa, blogini kävijämäärä on kasvanut mukavasti, mutta vieläkin loistavampaa on se, että aiheista on alettu keskustelemaan.

MarMain Heimo Hatakka siteerasi näkökulmassaan huolestunutta MTL:n puheenjohtaja J-P Rautamaata: "Ymmärtävätkö yritykset keskittää voimavaroja markkinoinnin mahdollisuuksiin, vai onko vallalla likinäköisyys vain ostotoimintojen tehokkuuden seuraamisessa".

Miksi auditoijat nähdään peikkona? Alan jyrkkä reagointi kertoo vain, että tiskin takana piilotellaan ehkä jotain, mitä ei haluta näyttää asiakkaalle. Siltä se vaikuttaa. Toisaalta onhan muutosvastarinta kovin inhimillistä. Kukapa siitä pitäisi, että uusi taho tulee sanomaan, että asiat voi tehdä paremminkin.

Suurin toiveeni on, että yritysten mainostoimistopalveluiden ostamista ja käyttämistä tullaan konsultoimaan yhä tarkemmin. Yksi taho kertoo yritykselle mitä yritys tarvitsee ja toinen taho toteuttaa sen. Tai ensin mainittu taho voi myös jälkiviisaasti kertoa, saako yritys taholta kaksi sen, mitä se tarvitsee.

Ala etu vaatii uusia, vallitsevia toimintatapoja kyseenalaistavia toimijoita.

Kirjoitti Konsonantti @ 11:35 PM