Monday, May 14, 2007
Verkkopalveluista
Joost leviää nyt kulovalkean tavoin. Kaikille heti avoin palvelu ei salettiin olisi saanut yhtä kovaa pihinää aikaiseksi. Nyt jopa minä voin kutsua ihmisiä mukaan. Hassua, miten nerokkaita nuo mainosmiehet ovatkaan. On kiva tunne olla aivoton osa koneistoa ja levitää viraalia. (Meiliä voi lähettää tosta vasemmasta reunasta.)
Ihan kiva se on. Toinen äärimmäisen päräyttävä uutuus on fring. Miksi soittaa enää tavallisia puheluita. Mitä nämä molemmat jutut tekevät perinteiselle busineksella ja ansaintalogiikoilla? Ainakin pakottavat uudistumaan.
Sitä mä mietin, että tännekin googlauksen jälkeen viljalti väkeä tuovan Pomo-palvelun mainoksessa on harmaa, ruma äijä sikari suusta roikkuen, niin mitä se kertoo tuotteesta. Miten se toimii kuluttajakamppiksessa? Mikä on palvelumielikuva, kuinka se korreloi kaikkeen mahdolliseen.. Maailmassa on ihan hillitön määrä kysymyksiä! Hyvä.
Ai niin. Sitten pohdiskelin täällä ainakin välillä vilahtanutta SAP:in banneria, joka vei tänne. Miksi tossa kysytään heti tollanen horrorlomake? Mahtaa kadota melkoinen määrä kävijöitä. Ainakin itse odottaisin vähän enemmän faktaa siitä, mitä tuleman pitää, jos moisen määrän infoa näpyttelen, kuin mitä nyt annetaan. Ovatko kontaktit parempia? Kaikista kaupat ja silleen. Vai olisiko sittenkin ensin asia ja "kertokaa mitä SAP Business One voi tehdä minun yritykselleni" lomake tehokkaampi?
Syönkö viiliä vai jogurttia? Ingmania vai Valiota? Tsygäänkö Kiloon vai Kivenlahteen? Entä aamulla, sählyyn vai suunnittelupalaveriin? Mikä on haaste? Mitä me tiedämme kohderyhmästä?
"Et tee kysymykselläsi itsestäsi yhtään hölmöä, rohkean vaan."
Kiitos.
Read or Post a Comment
Joostin, Fringin, Skypen ja muiden vastaavien palveluiden ansaintalogiikkaa pohditaan blogissa Strategy of Giving.
Kiitos. Mukava blogi osaavilta kavereilta!
Toki anona saa kommentoida, mut olis ihan kiva, että ilman pakottavaa syytä käyttäis vaikka edes nickiä.
Kiitos kutsusta! Niin, olen näin pahasti jäljessä ja nyt muistin syynkin, miksi en ole viitsinyt Joost-tunnusta metsästää: ohjelma toimii toistaiseksi vain Intel-Maceillä.
On paljon helpompaa kirjoittaa pari sanaa anona kuin kirjautua...
Toisaalta huomasin nyt tuon other-napin. Oppia ikä kaikki, puoli kuuta peipposesta.
Anteeksi anonyymiyteni. Tuo ensimmäinen antamisstrategia-vastaus on siis minun.
En jaksanut etsiä bloggerin tunnuksiani, enkä huomannut heti näppäintä "Muu".
Kiitos. Sinänsä on ihan sama, onko nimimerkki vaikka hevonen, mutta tuli vaan mieleen, että satunnaisen kävijän on ehkä helpompi seurata juttua, jos keskustelijat voi erottaa toisistaan muutoinkin kuin lauserakenteiden perusteella.