Tuesday, April 24, 2007

Lapin Kulta

Tapahtui niinä päivinä, että markkinaosuus oli daivannut ja valtakunnassa oluen arvostus yleensä oli tasolla sisäänheittotuote. Lapinkullan brändiä mietiskeltiin uusiksi. Siitä tehtiin hieno juttu M&M-lehteen. Lapparin makuakin uudisteltiin.

Brändisaitti on kiva. Toi jokivesijuttu on pop. Hienoa animaatiota. Hauska läppä:
"HISTORIAA
1872
Lapissa eletään synkkiä aikoja.
1873 torniolaiset suurmiehet kolauttavat viisaat päänsä yhteen..."

Sitten on tää ulkokamppis. Ohjaako se jonnekin? Kauppaan? Nettiin? Omaan mieleen ajattelemaan? Mitä sen pitäisi herättää? Oonks mä vaan tyhmä? Katonko mä väärien aurinkolasien läpi kun ei väpätä?

Jos ja kun maku on uudistunut, niin miksei sillä luoda myyntinä realisoituvaa pöhinää? Normihintaiset tuotteet ja huhuja. Kirjoituksia yleisönosastolle. Kovaäänisiä kapakkakeskusteluja. Youtube-videoita. "Onko se muuttunut." Kyllä minä nyt ainakin ostaisin koesatsin. Ja varmasti moni muukin. Pöhinän päälle "uusi maku, maista nyt" -henkinen kamppis, jossa sisällöllisen konseptin ohella on myös toiminnallinen moinen.

---

Mashup, sanottais sitä Suomessa mässy, jooko?

Kirjoitti Antti Huttunen @ 11:56 PM