Tuesday, May 15, 2007
Päivän poiminnat
Sekä Talsa että Mömmö uutisoivat tänään siitä, kuinka yksi suomalaisen markkinoinnin suurista mielipidevaikuttajista, Ami Hasan, on valittu keskon tuoreeseen brändiohjausryhmään. Keskon viestintäjohtaja Paavo Moilanen tuumaa: – Ohjausryhmä on brändistrategian luomisessa eräänlainen hallitus, joka sparraa linjauksia.
Minä pohdin asiaa kuluttajan näkökulmasta. Plussakorttiuudistuskin kun oli pienimuotoinen pettymys. Varmaa on, että töitä brändistrategia tulee tarjoamaan. Mielenkiintoista nähdä erityisesti Hasanin ja Valion edustajan mietteitä.
--
- Web 2.0:n tapaan meistä mainosalan ihmisistäkin voi tulla rikkaita, kuuluisia, helposti lähestyttäviä - ja kenties jopa sosiaalisesti hyväksyttäviä.
--
Nettikeskusteluissa on hämmästelty, kuinka Soneran logo näkyi Euroviisujen aikana ruudussa. Jännittävää, muttei yllättävää, kuinka punainen vaate moinen on. Provokaatio on taitolaji, sanoi eräs herra ja minä nyökyttelin. Se on myös kivaa. Ja johtaa hankaluuksiin. Ainakaan jos ei osaa lopettaa ajoissa.
--
Joostista on jauhettu kahvikeskusteluissa. Erityisen mielenkiintoista on ollut kuulla niiden, jotka eivät ole tähän mennessä vielä koko hypeen törmänneet, mielipiteitä ja ajatuksia. He ovat pääsääntöisesti innoissaan ja povaavat siitä todella, todella isoa juttua. Yksi kyseli, miten lafkaan voi sijoittaa rahaa. Tietääks joku?
--
Marko Parkkisen mielestä ihminen on uskottavampi kuin brändi. Itse olen sitä mieltä, että se riippuu vähän ihmisestä. Tai brändistä. Marko kirjoitti lyhyesti. Se on hyvä. Jaarittelu, jota itse täällä harrastan on tylsää.
--
Ja ihan kaikkea muuta kuin mainontaa. Tänään(kin) pohdiskelin maailman menoa ja jokunen päivä sitten vastaan tullutta uutista, jossa kerrottiin mehiläisten katoavan maailmasta. Kannat pienenevät, eikä kukaan tiedä miksi. Jostain syystä juuri se sai aikaan puistatuksia. Jostain syystä mehiläisten dramaattinen väheneminen on erityisen pelottavaa. Mitä mä sitten pistiäisallergikkona pelkään.
Inside-terveiset mehiläisalgeriaan, HWETI.
Read or Post a Comment
Sonerasta tuli mieleen, että kummastutti, miksi YLE kutsui kisojen aikana Hartwall-areenaa Helsinki-areenaksi. Jossain vaiheessa YLE kertoikin, ettei halua antaa mainosta kaupalliselle toimijalle ja käyttää siksi salanimeä.
Minä kun luulin, että Hartwall sponsoroi hallia juuri siksi, että heidän nimensä saisi mainosta. No, ehkä vuokra oli sentään kalliimpi näin.