Sunday, March 19, 2006
Aamun avaus
Osaakin olla hieno aamu. Aurinko paistaa, kevät tekee tuloaan ja saan vielä lukea, kuinka TAIK vokottelee mainostoimistoja. Toivottavasti vokotteluun vastataan. Kenties sieltä tulisi osaamispulssi kuin suolaista vettä Itämereen konsanaan ja erinomaisen mainonnan turskakanta nousisi taantumasta uuteen huippuunsa.
Steinmannilla sitten kävi ovi. Yllättävää, ettei mainostoimistofuusio ottanut taaskaan onnistuakseen. Onnistuneet tapaukset ovat kovin harvassa. Kenties lastentarhan rutiineiden muuttuminen vaatii sellaista johtajuutta, jota mainostoimistoilla ei yksinkertaisesti ole.
S-ryhmä hivuttautui sitten Keskon ohi, ilman Spar-ostosten vaikutustakin. Mitenkään yllättävänä uutista ei voi pitää. Tuskin edes uutisena. Se oli oikeastaan itsestään selvyys, jossa jännittävintä oli se, kuinka pian asia tapahtuu. Enkä usko, että Kesko seuraavien kahden-kolmen vuoden aikana onnistuu kurssia merkittävästi muuttamaan.
Jos punttien kallistuminen onnistutaan pysäyttämään edes lähelle nykytasoa, Kesko saa olla tyytyväinen. Siinä urakassa ei markkinointiviestinnästä ole sinällään merkittävää apua. Strategioita täytyy tarkastaa aika kylmällä kädellä ja jyrätä muutos lävitse, jos suon aikoo kuivata.
Read or Post a Comment
Niin, Kesko on vastenmielinen, ylimielinen, turpea ja sivistymättömän räikeä pulju, jonka tulisi mullistua täydellisesti.
S-Ryhmä näyttää ja tuntuu oikealta ja rehdiltä olematta väärällä tavalla kansanomainen, siinä kai sen menestyksen salaisuus.
Näinhän se on. Saa nähdä löytyykö Keskolta sellaista johtajaa, jolla on pokkaa myöntää asiat itselleen, sanoa ne ääneen ja seisoa vielä muutosvastarinnan kurimuksessa sanojensa takana.