Sunday, March 11, 2007
Seksi ei myy
Mainoksissa on niin paljon paljasta pintaa! Sitä myöten on myös kalabaliikkia siitä, kuinka naista tai miestä esineellistetään. Sitten joku tulee keskusteluun ja paukauttaa sen klassisen Seksi myy! -kortin pöytään. Sitten sille nyökytellään, feministit ovat kiukkuisia ja kaikki jatkuu kuten ennenkin.
Saatiinpas tutkimustietoa asiasta. Tulos on yllättävä. Seksi ei myy. Ei varsinkaan naisille. Huomioarvoihin se on oikotie, mutta turhan moni tallaa samaa polkua. Se ei tee namiskuukkelia erottautumiselle. Ja harvalla, jos kenellekään on pokkaa olla superfeministinen saati sikasovinistinen. Jotenkin mieleen tuli Jim-kanavan lanseeraus. Öhöm. Ei siitä sen enempää.
Jos ei seksi, niin ei jääkiekkokaan myy. Liigan yleisömäärä on daivannut. Ei paljoa, mutta vähän. Se taas laskee lajin mielenkiintoa markkinointimielessä. Jotenkin koko SM-liigasta on tullut latteampi. Eikä stadilaisjoukkueidenkaan markkinointi säväytä tällä kaudella.
Entä veikkaus? Jortikka pelaamassa pöytälätkää -printti oli nerokas! Sitä edeltänyt futiksen MM-kamppis oli aika, eh, kaukaa haettu. Ja aika sekavan tylsää printtiä tarjoillaan taas. Ei sillä, että Loton uusi tv-ilme sen enempää vaikuuttaisi. Elämä ilman lottovoittoa on harmaata. Siihen asti viesti menee perille. Mutta missä ovat ne unelmat? Missä se "Se voit olla sinä"-fiilis?
DNA:n spoteissa harmauden keskellä on jotain pinkkiä. Veikkauksella vain harmaata. Ja Apina. Tämä harmaa taideleffatyylisuunta on vähän tylsä. Blingbling ;)
Sorry nyt vaan PHS, ei yhdestä mäkihyppääjä-spotista ole iloa. Eivätkä ne Luovassa luokassa yleisellä tasolla esitellyt argumentit pärjänneet Nosteen vastaaville, kliseisyydessäänkin teräville tippaakaan.
Read or Post a Comment
Antti on ihan kunkku!
Ilman mitään tietoa tai tietotaito dumaa kampanjat, jotka sentään ovat herättäneet ihmisissä jotain ja lukujen valossa tehneet kauppaa. Mediat ovat täynnä paskaa, joka ei jää mieleen edes argumentoitavaksi. Olisit tarttunut niihin.
Antti, jatka lippusiimojen kanssa touhuamista ja kanavaoptimointia.
Antti on ihan kunkku!
Ilman mitään tietoa tai tietotaitoa dumaa kampanjoita, jotka ovat sentään herättäneet jotain ja tehneet kauppaa. Mediat ovat täynnä paskaa, joka ei jää mieleen edes haukuttavaksi. Ystävä hyvä, olisit tarttunut niihin.
Eli Antti, palaa lippusiimojen ja kanavaoptimoinnin pariin.
Koirat ja kalikat sentään. Sori subjektiivisuus. Mut eihän siinä mitään, jos mediabudjetti on suuri ja mahtava.
Eihän ideat ole rahasta kiinni, se on surkein tekosyy perustella omaa työtään. Sori subjektiivisuus.
Eivät olekaan.
Jos asiakasyrityksellä on oikeasti varaa investoida mainonnan suunnitteluun, niin luonnollista on myös se, että mediabudjetti on riittävä.
Enemmän toistoja -> paremmat tulokset, tiettyyn rajaan asti.
Se selittää korrelaation. Toki on todistettu (ihan tieteellisesti), ettei kilpailumenestyksestä ole haittaakaan asiakkaan liiketoiminnalle.
Ei se paska sieltä mediasta vähene ilman esikuvia. Hienoa duunia, mutta kai on lupa toivoa vieläkin parempaa? Tietysti sanat voi asetella myös tähän tyyliin, mutta olisitko kommentoinut? Olisiko se synnyttänyt minkäänlaista keskustelua?
Investoinneista ja niiden järkevyydestä voitaisiin keskustella loputtomiin. Voisi väittää, että 80 % kaikesta markkinointiviestintään investoidusta menee hukkaan tai sen voisi käyttää paremmin.
Suunnitteluun ja tuotantoon sijoitetaan usein suhteessa liian vähän rahaa tai mediat on valittu ainoastaan kontaktimäärien eikä vaikutuksen tai kontekstin perusteella. 20 kertaa ajettu huono maino on yhä 20 kertaa ajattu huono mainos.
Totta. Ilman provokaatioita ei synny väittelyä. Eikä hyvään pidä tyytyä. Kaikkea hyvää.