Friday, February 09, 2007

Elävää markkinointia

Pitikin klikkailla tieni Mömmön sivuille, lukea juttu Elämystaikureista, joka on nyt siis Louder. Olin järkyttynyt. Rumat sivut, kökkö slogan: "Älä sano, että rakastat mua. Rakasta mua.". Onneksi menestys ei ole kiinni moisista.

Sen sijaan kaikkien hevonpaskabingoajien kandee lisätä riviin uusi Louder-termi: elävä markkinointi. Se on markkinointia, jonka vaikutukset jäävät elämään. Ei hitto, mitä mä olen tähän asti luullut tekeväni? Jäähän jopa taktisen ilmokkeen perusteella ostettu telkkari ostajansa elämään. Puhumattakaan mielikuvamarkkinoinnilla alitajuntaan iskostetuista assosiaatioista.

Elämystaikurit antaa nimenvaihdoksellaan turhaa tasoitusta vähemmän tunnetuille kilpailijoillensa. Ei vanha nimi mikään kaunis ollut ja eka assosiaatio oli hyppyrimäessä jäniiniä hatusta vetävä Timo-taikuri, mutta lafkan kuitenkin kytki elämykselliseen markkinointiin.

Samansuuntaisia palveluita tarjoaa sponsorointitoimisto Malja. Sponsoroinnin nostaminen freimille moisessa mittakaavassa on tervettä. Sen siistin höntyämisen keskellä kun liian usein unohtuu, että se sponssiin kaadettu euro ei vielä riitä. Ainakin toinen pitää käyttää sen hyödyntämiseen.

Jep jep. Olikohan se Kauko Röyhkä, joka perusti joskus Kuolleen musiikin yhdistyksen vastavoimaksi Elävän musiikin vastaavalle. Mainonta on syvältä proudly presents: Kuollut markkinointi. Termin eksakti määritelmä jääköön myöhempiä aikoja odottamaan.

Kirjoitti Antti Huttunen @ 12:09 AM

Read or Post a Comment

Itsellä meni hermot Louderin sivuilla siihen, ettei päässyt enää takaisin tänne vaikka kuinka rämppäsi nuolta.
Saipahan louderi kymmenenkunta sivunlatausta lisää.

Posted by Blogger Juuso @ 12:52 AM #
 

Oho, Tomi Grönfors on hävinnyt Maljasta, missähän lie nyt.

Posted by Blogger Qtea @ 1:19 AM #
 

Viimeksi kun kuulin, niin herra oli matkannut Thaimaahan pohtimaan tulevia. Mutta siitä on jo kuukausia. Lienevät tulevat metkut jo selvillä, joten katsotaan, mitä Tomi keksii.

Posted by Blogger Antti @ 1:24 AM #
 

Tapahtumamarkkinointialalla onkin vaikka minkälaista yrittäjää. Mainonta tuollakin saralla asettaa haasteita. Louderi lienee "keksineen" käsitteen erottuakseen muista omalla käsitteellä. Sivuistoista puheenollen, yksi mieleenpainuvimmista ja tyylikkäimmistä sivuista on Funmedialla www.funmedia.fi Tuttaviltani on tullut heistä paljon positiivistä palautetta ja näkyvät tekevän aika merkittävien firmojen kanssa duunia.

Posted by Anonymous summer @ 5:45 AM #
 
<< Home