Wednesday, December 13, 2006

Järjestelyjä

McCann ja Lowe iskettiin yhteen. Odotettua, mielenkiintoista. Saa nähdä, millaiseksi yhtiön yrityskulttuuri muodostuu. Saati sen, käykö tapahtuneessa kuten mainostoimistofuusioissa yleensä, eli ei hirvittävän hyvin.

Suuri ja yhä suuremmaksi paisuva osuusliike, koko kansan SOK osti Suomen Esson pois kuljeksimasta. Jotain osasi epäillä siinä vaiheessa, kun Esson pääkonttorilla loisti yllättävän monta ikkunaa yön pimeydessä. Ja taisi parkkipaikallakin olla tavanomaista runsaampi ja pidempi autoedustus.

Pienestä voi olla hyvä mieli kiinni. Näin tuumailin, kun bussiin noustessa hopeanvihreinen joulunauha ja pari siitä roikkuvaa palloa syleilivät matkakortinlukijaa. Viimeksi mainitun aparaatin toimittanut Enfo on muuten myöskin yritysjärjestelyjen kimpussa.

Epäilemättä kaikki nyt mainitut asiat nostattavat joulumieltä monessa kodissa.

Kirjoitti Antti Huttunen @ 3:42 AM

Read or Post a Comment

Ei sillä, että minä olisin kuulunut Esson äijäilykampanjoiden kohderyhmään ihan suoraan, mutta eivät ne sentään olleet yhtä hirveitä kuiin ABC!:n nimi ja logo ja värit ja ihan kaikki.

Taas minusta tuntuu kuin Hesburger olisi ahmaissut Carrolsin.

[Minulla tietenkään mitään autoa ole.]

Posted by Anonymous PA @ 8:28 AM #
 

Kuka siihen kohderyhmään sitten kuului? Hillittömän rasvainen meno oli taso sitten konkretia tai meta.

ABC on ihan ok konsepti. Nimensähän on työnimi, joka jäi elämään.

Posted by Blogger Antti @ 2:24 AM #
 

No ei se Enfo nyt äärettömän suurien järjestelyiden kourissa ole. Aikovat vain pörssiin ja eriyttävät kuluttajapalvelut (lue puhelin-, kaapeli-tv- ja laajakaistaliikenne ((KPY Palvelut)) itsenäiseen osakeyhtiöön kun se aikaisemmin oli tytäryritys, jonka taloushallinto yms. olivat yhteiset emon kanssa)

Posted by Anonymous Anonymous @ 10:04 PM #
 
<< Home