Wednesday, August 23, 2006
Mediahälyä
Tänä vuonna verkko paukkauttaa mainoseuroissa radion rinnalle. Ilman Googlea siis. Hakukoneet ja verkkohakemistot huomioiden verkkomainonta huitelee Suomessa jo reippaasti reidon edellä. Radiotahoja tämä ei huolestuta. Päin vastoin he näkevät, että verkko saattaa jopa lisätä radiomainontaa.
Ei hassummin päätelty. Kaupallisten radioiden nettilähetykset ovat käsittääkseni vielä täällä Euroopan nurkassa lastenkengissä. Saattaa olla, että olen väärässäkin. En ole perehtynyt juuri aiheeseen, johtuen näiden kanavien ohjelmatarjonnan ja omakohtaisesti kiinnostavien asioiden hyvin vähäisestä kohtaamispinnasta.
Mutta asiaan. Radiot kyllä saavat osansa verkkoeuroista jos niin mielivät. Verkko on radio ja silloin radiomainos on verkkomainos. Taustalla taas siis ajastaan jäänyttä ajattelua siitä, että kanava määrittäisi median.
Canalin (en muista oliko digidigi vai plus) uusimmainen spotti tuli eilen jokaiseen oikeaan aikaan päällä olleeseen televisiovastaanottimeen. Jääkiekon SM-liigan huippuottelu oli alkamassa. Tuomari valmistautui pudottamaan kiekkoa. Odotin, että kentälle pärähtää mäkihyppääjä. No ei tullut.
Ei tapahtunut mitään. Tuomari ei pudottanut kiekkoa. Vaikka hommaa väännettiinkin sitten ympäri, niin vähän valjuksi jäi. Voisi jopa jäädä se mielikuva, että Canalilta katsot lätkää, jossa ei tapahdu mitään. Kovin haluttavaa? Viime talvena viesti meni perille. Eikä se edes kärsinyt niin usein lähinnä vituttavan klassisesta "näytetään homma kirjaimellisesti" puujalkahuumoista. Siis nämä "Viikko kaupan päälle"-tapaukset.
Read or Post a Comment
Bat vheeer aaar juu?
Mie olin Mualiman Navassa!