Tuesday, April 04, 2006

Automainonta on tylsää

Pitkästä aikaa autoaihetta. Renault, jonka mainonnassa liikkui pitkään Sakari Mattilan henki, suoritti reilu vuosi sitten mainostoimistokilpailutuksen ja päätyi jatkamaan Konseptin kanssa uudella tiimillä. Uusi linja oli ihan kiva.

Kuinka ollakaan pelkkä markkinointiviestintä ei riittänyt nostamaan myyntiä nousuun ja sama trendi taisi olla merkin ongelmana Euroopassa laajemmin. Korealaisten merkkien rynnistys taitaa tuntua kipeimmin juuri paikkaansa hakevan ranskalaismerkin näkymissä.

Heinäkuusta eteenpäin homma tehdään Grey-ryhmän pohjoismaisena yhteistyönä. Mielenkiintoista nähdä, mitä merkin mainonnalle tapahtuu. Merkki huutaa jotain rohkeampaa ja omaleimaisempaa, mutta automainonnan konservatiivisessa maailmassa tuskin tullaan näkemään mitään uutta.

Merkki on vuosia paininut laatumielikuvan kanssa ja siinä tulevaisuudessakin on suuri haaste. Kenties tehtaan kannattaisi ottaa huomioon Skandinavian markkinat laajemmin ja räätälöidä ajoneuvoja paremmin talveen sopiviksi. Ei sillä, että uusien autojen talviominaisuuksissa olisi merkittäviä eroja, mutta juuri mikään merkki ei ponnista rintamasta esiin myönteisesti.

Kirjoitti Konsonantti @ 4:56 AM

Read or Post a Comment

Minä olen vähän sitä mieltä, etten suosittele Rellua itselleni enkä muille skandinaaviassa asustaville. Liian monta kertaa, liian usein, liian paljon on källejä/vaijeita/hupsuiluja tullut vastaan.

Toisaalta homma on ollut ja on kyllä fifty-sixty Bilian kanssa, mutta Rellu on patonkien auto. Piste.

(Minulla ei ole merkkikorjaamoista montaa hyvää sanaa.)

Posted by Blogger Hanna Kopra @ 9:28 AM #
 

Kävin kerran Biliassa. Sisään kävellessäni myyjä käänsi katseensa pois. Sain ihan rauhassa pyöriä paikalla puolisen tuntia, kun kaksi myyjää - ja ajoittain kolmas - keskustelivat C-juniori-ikäisten poikien lätkäharrastuksesta.

Ei sillä, etteikö Volvokin olisi varjo menneestä. Bilian klassinen purukumipaikkaus naurattaa aina. Ja vielä enemmän se ihminen, jolle reklamaation jälkeen puhelinoharin tehnyt palvelu/huolto/mikäliepäällikkö sai aikaiseksi välittömän merkin vaihdon Toyotaan. Nyt tämä ihminen on tyytyväinen autoonsa ja palveluun liikkeessä...

Posted by Blogger Konsonantti @ 9:55 AM #
 
<< Home