Monday, April 03, 2006

Tulevaisuus on verkon

Verkkomainonta on kiivennyt Briteissä jo yli ulkomainonnan ja radion. Seuraavaksi se ohittaa kansalliset sanomalehdet. Näin uutisoi Markkanen & Markkanen. Tämä jos mikä on hyvä uutinen. Niin kuuluukin käydä.

On vain ajankysymys koska sama tapahtuu Suomessa. Verkkomainonnan edut ovat kiistattomat. Sillä pystytään luomaan nopeasti dialogi potentiaalisen asiakkaan kanssa ja toisaalta sen tehojen mittaaminen on helppoa. Internet-nimisessä infoähkyssä se vaatii suunnittelijoilta paljon, mutta toisaalta se on media, joka palkitsee aidon luovuuden. Upeaa.

Mikäli asioita pohtii eteenpäin, niin pienillä mainostoimistoilla tulee kiire löytää sopivat kumppanit, jos kelkassa mielii pysyä mukana. Esimerkiksi pätevät flash-veitikat ovat kiven alla. Niitä ei saa välttämättä rahallakaan. Kun samaan aikaan pätäkkää käytetään enemmän DM:ään kuin printtiin, radioon ja sitä rataa, niin leipä alkaa olla useassa paikassa yllättävän kapea.

Kirjoitti Antti Huttunen @ 4:36 AM