Sunday, April 02, 2006
Iskevää tekstiä
Hyvän copynhan pitäisi olla paitsi iskevä, myös löytää yllättävä ja relevantti näkökulma aiheeseen. Jyskin tuoreen esitteen hevostarvikeilmoitus onnistuu tässä suhteessa erinomaisesti.
Liikkeelle lähdetään otsikolla: "Helli hevostasi", ja leipis jatkaa: "Raippa muotoillulla kädensijalla."
Jostain syystä kokonaisuus ei kuitenkaan hurmaa. Kuten ei seuraava teleoperaattorisäätökään.
Soneralta tupsahti tiedotekirje, jonka mukaan hinnoittelu muuttuu. Mitään uuden hinnoittelun etua asiakkaalle ei muistaakseni yritetty kertoa, jos sellaista edes joukossa oli. Pikaisen silmäilyn perusteella siis tämä. Vaikka onhan uusi hinnoittelumalli selkeästi pitkiä puheluita kannustava, joten vaikkapa Sonera etu-ohjelma olisi kannattanut mukaan kaivaa. No, jos viestintä ja markkinointi kulkevat eri latuja, niin mitä muuta voi odottaa?
Saas nähdä mitä tapahtuu Soneran markkinointiviestinnän rintamalla ylipäänsä. RNO:han hanskaa sekä viestinnän että mainonnan ja mullistusten keskellä nappasi vielä pätevän miehen TF:n johdosta. Ainakin tämä kokoonpano on tehnyt erinomaista tulosta verraten Piip, piip, piip, heh -Peteliuksen tähdittämiin spotteihin.
Petelius assosioituu ainakin minulla aina ja iänkaikkisesti Pulttiboys-komiikkaan, joka uusinta kierroksella näyttää ajan inflaation tehneen tehtävänsä. Näin leimaantuneen, vaikkakin suositun näyttelijän käyttäminen mainonnassa on haastavaa.
Jos en muista aivan väärin, olivat suuret operaattorit aikeissa vähentää mediamainontaansa kilpailun pahimman kurimuksen hetkeksi hellittäessä. Tämä on mielenkiintoista, koska niinkin abstraktissa palvelutuotteessa mainonta on sen kirotun, joka kuukausi postista tupsahtavan laskun ohella todella usein ainoa asiakkaalle asiakassuhteesta muistuttava tekijä.
Read or Post a Comment
<< Home