Friday, March 31, 2006

Hasanin näkökulma blogaamiseen

Hasanilla kiivetään yhä korkeammalle norsunluutorniin. Marmain korkkiksella kun olivat yhtenä teemana blogit. Niemisen Alex tuumaili ainakin Mömmön uutisoinnin mukaan seuraavaa:

"Blogeja uutisvälityksessä hyödyntäviä medioita Suomessa on vähän. Valtaosa Suomessa kirjoitettavista blogeista on vuodatusta ja napinaa, ja siltä osin niiden kirjoittaja on yhdentekevä". Lisäksi hänen mielestään Helsingin Sanomat on kuitenkin onnistunut brändäämään blogit osaksi perinteistä lehteä.

Mitäs hän nyt muuta voi vaikkapa Helsingin paikallislehdestä sanoa. Sen lauluja laulat, kenen ja niin edespäin. Toisaalta en sano, ettei Hesari olisi onnistunut tekemään blogaamisesta luonnollista jatketta medialleen. Brändääminen sen sijaan on sanana hyvin hyvin arveluttava. No, pikkujuttu.

Yksilön näkökulma on usein vuodatusta ja napinaa. Niin totta. Rage against the machine. Elämän pienetsuuret vääryydet. Jos yritysten kannalta asiaa pohtii, niin napina onkin yllättävän tärkeää. Kirjoittajat eivät ole yhdentekeviä, olivat he keitä tahansa. He ovat omalta osaltaan mielipidevaikuttajia. Blogeista löytyy näkökulmia ja palautetta, joka ei muuten välttämättä koskaan tulisi yrityksen tietoon. Jos siis tulee niistäkään, mutta ainakin mahdollisuus siihen on olemassa.

Aika harva enää mielellään kertoo asiakkuuden päättymisen syyt karvaan pettymyksen jälkeen. Noin esimerkiksi.

Kirjoitti Konsonantti @ 1:08 AM