Sunday, March 26, 2006

Tutkittu juttu

Mömmöjä kun edellisessä jo sivuttiin niin, niin ja näin jatketaan Mömmön uutisoimien tutkimustulosten tiimoilta. Ensin respectii seuraavasta: "jos tarkastellaan 13-16-vuotiaita, viiden kärkeen yltää molemmilla myös huumorilehti 7 Päivää.". Olen vakaasti sitä mieltä, että tästä rehellisestä ja osuvasta kommentista tulee M&M:lle myöntää vähintää the ultrabuustattu kunniamaininta vuoden Journalistisesta Teosta.

Mitä tuloksiin tulee, teinit ei kattele telkkarii vaan surffaa kernaammin netissä. Ja lehdet ja kirjat nostaa suosiota. Miksikö näin? Ei tartte olla raketti-insinööri tajutakseen, että sisällön laatu on täydellisesti muutosta selittävä tekijä. Tellun tarjonnan taso kun laskee nopeammin kuin SE kuuluisa lehmän häntä. Netissä voi valita vapaasti mieleisestä sisällöstä. Kirjat eivät petä koskaan ja lehtien pitää panostaa laatuun.

Olisi jännä nähdä gradu-tutkielma, jossa selvitettäisiin, onko seiska tullut korvaamaan Pahkasian jäädäkseen. Syy-seuraussuhde vaikuttaa ilmeiseltä. Jänskää on myös, että lehti, jota kukaan ei tunnusta lukevansa, myy moisia määriä! Toisaalta on täysin tervettä hävetä seiskan lukemista. Häpeävät sielut eivät ole vielä menetettyjä.

Kirjoitti Antti Huttunen @ 11:43 PM