Tuesday, February 28, 2006

Kuukausiraportti

Osapuilleen kuukauden blogaamisen jälkeen lienee paikallaan ensimmäinen välitilinpäätös saavutetusta, saavuttamattomasta ja kokemuksista.

Aloittaessani blogin, osasi odottaa ehkä kymmentä päivittäistä kävijää, entuudestaan tuttuja naamoja ja heidän lähipiiriään. Toisin kuitenkin on käynyt ja kävijämäärä on ylittänyt odotukseni moninkertaisesti. Kerta toisensa jälkeen tuntuu mainiolta, sekä töissä, että niiden ulkopuolella, huomata optimistisina pitämiensä odotusten olleen alakantissa.

Blogi on ottanut paikkansa päivässäni. Siitä on muotoutunut eräänlainen siirtymäriitti. Aamulla se toimii aivojen analyyttisen luovaan tilaan kytkevänä tekijänä ja kylmien sormien verenkierron mainiona edistäjänä. Työn tuottavuuteen tällä on ollut selkeästi edistävä vaikutus. Yhtäältä siis siirtymäriitin takia, toisaalta myös siksi, että mielessä kypsyvät ajatukset saa työstettyä konkreettiseen muotoon, varmahkoon talteen ja pois alta. Ja samalla on saanut jo jotain aikaiseksi. Toisaalta iltapuolella siirtymä tapahtuu toiseen suuntaan ja homma nivoo päivän kompaktiin pakettiin. Ehtoon voi viettää hyvin mielin musiikin, television, kirjojen, lehtien ja ennen kaikkea perheen parissa.

BabylonHelsinki, tutummin Mainonta on syvältä on löydetty. Olen saanut koko joukon kiinnostuneita yhteydenottoja, kannustavaa palautetta ja aiheisiin tulleet kommentit ovat olleet juuri sitä mitä olen toivonut. Ja toivon myös jatkossa, entistä useammalta, entistä enemmän. Toivoisin asiakkaiden puolla työskentelevien näkemyksiä mainostoimistosuhteista, ajatuksia mediatoimistojen ja mainostoimistojen vuorovaikutuksen parantamiseksi, suunnittelijoiden ajatuksia.

Huomenna taas jotain uutta, kuten toimisto x lasautuksen Lontoosta pitchiinsä lainasi. Miten siinä kävi? No kuten arvata saattaa...

Kirjoitti Antti Huttunen @ 11:05 AM