Sunday, February 26, 2006

Mainosraati 3

Nyt sitä taas saa! Nimittäin ruotia mainoksia julkisesti. Mainosraati kolmonen ottaa lempeään syleilyynsä jo viikonlopun mietelmissä sivutun Elisan ja tarkemmin sen tuoreiden TV-spottien sarjan. Valitettavasti niitä en äkkiseltään onnistunut löytämään nähtäväksi.

Yhdessähän kausikorttilaiset laitetaan pois lätkäkatsomosta, että uudet asiakkaat pääsevät ekaa kertaa katsomaan matsia. Toisessa isännöitsijä laittaa 15 vuotta saman saunavuoron omanneen pariskunnan pois saunasta, että uusi asukas pääsee lauteille. Kolmannessa ja toivottavasti sarjan nyt pyörivistä viimeisessä taksikuski pysäyttää kesken matkan ja laittaa asiakkaan ulos, jotta saadaan uusi tilalle. Sauli ja Pauli eivät suinkaan ole kuolleet vaan jostain syystä kaverit ovat loppuplanssin aikana ruudussa.

No niin, teroittakaa kynät, puhdistakaa näppis paineilmalla tai valmistautukaa miten vain sopivimmaksi koette. Hyvät naiset ja herrat, sana on jälleen teidän. Olkaa hyvät!

Kirjoitti Antti Huttunen @ 11:41 PM

Read or Post a Comment

Virtanen said...
Saunaspotin alku toi mieleen jotain ihan muuta kuin teleoperaattorin mainoksen ja kytkös viestiin tuntui hieman väkisin väännetyltä. Sama toistui myös kahdessa muussa, jotka eilistä TV-iltaa värittivät.

Edut uusille asiakkaille ei käsittääkseni kuitenkaan tarkoita vanhojen potkimista pois. Joten olisiko aiheesta voinut pinnistää jotain parempaa analogiaa?

Jotenkin mielessäni koko kolmikko menee DNA:n piikkiin. "Melko epäreilua. Elämä on.", ajattelen, vaikka sitkeät Sauli ja Pauli vielä ruudussa vilahtavatkin.

1,5 /5 kaikille kolmelle. 0,5 tulee hyvästä tuotannosta.

Posted by Anonymous Anonymous @ 1:00 AM #
 

Mjoo... 1 pojo koko poppoolle. En tiedä oliko vika vaan omassa päässä, mutta ensi näkemältä oli vaikea luoda linkki "filmin" ja sen jälkeisen "Meillä vanha asiakas ei jää uuden jalkoihin" -toteamuksen kanssa. Edelleen oli erittäin vaikea edes muistaa minkä firman mainos edes oli. 1 piste siitä että Saulia ja Paulia näytettiin mahdollisimman vähän.

Posted by Anonymous Anonymous @ 6:09 AM #
 

Miksi ihmeessä yhdistää entiset "pehmoiset" Sauli ja Pauli uuteen ja terävämpään mainostamiseen?! Ei ymmärrä. Koska se ei toimi, ei millään tasolla. Hienoa, että Elisallakin aletaan panostaa vanhoihin asiakkaisiin, mutta ei silti liene järkevää kaivaa maata jalkojensa alta, mitä tulee uusiin asiakkaisiin. Järki käteen, hyvät pojat ja tytöt.
1,5/5, tämäkin ihan vain sen viehättävän vanhemman herrasmiehen ansiosta taksispotissa. Muuten aivan liian alleviivaavaa touhua.

Posted by Anonymous Anonymous @ 3:22 AM #
 

S&P on mukana siksi, "että kuluttajat osaisivat yhdistää elisan mainokset tuttujen visuaalisten elementtien kautta elisaan". Tai siksi, että toimisto on halunnut pitää herrat väenvängällä mukana. Veikkaa aiempaa vaihtoehtoa.

Muistaako monikaan miten nerokkaita muinaiset Radiolinjan spotit olivat nyt nähtyjen rinnalla? Niitä aikoja on tosissaan ikävä. Radiolinja herättää nimenä edelleen jonkinlaisen tunnereaktion, sitä enempää määrittelemättä, elisa ei mitään.

Posted by Blogger Antti @ 3:34 AM #
 

Allekirjoittaneelle jää kuuitenkin piip-maku suuhun ja juurikin Elisasta. Ihan sama mikä loppulause olisi. Ja jos DNA:n mainoksetkin ärsyttävät, niin eipä nämä Elisan kovin paljon parempia ole.

Vaikka jotain sarkasmia yms. olisikin mukana ei se kovin hyvin pelitä. Ei Elisan spoteissa eikä DNA:nkaan.

Teleoperaattorien mainonta on kenties muutenkin rasittavaa ja loppujen lopuksi itse valitsen operaattorin mm. kuuluvuuden ja asiakaspalvelualttiuden mukaan.

Pisteitä Elisan sarjalle teknisestä toteutuksesta: 3/5 ja jälkimausta 1/5.

Posted by Blogger hna @ 4:29 AM #
 
<< Home