Wednesday, August 16, 2006
Yhdessä yössä
Risto Poutiainen tekee kirjaa Googlesta. Aiheesta pukkasi lehdistötiedotetta. Sen mukaan ensimmäinen painos on myyty jo ennakkoon loppuun. Se on mielenkiintoista. Minä ainakin ottaisin suuremman painoksen. Varmasti painolle kelpaisi lisäraha. Monet levythän myyvät jo ennakkoon platinaa, mutta taatusti painosta kasvatetaan tilausten kilahdelle perille.
Pieni riski sisältyy myös siihen, ettei kirjaa ole vielä kirjoitettu. Ostajat siis eivät saa mitään takuuta sisällön tasosta tai laajuudesta, ellei kirjoittajien karsintaa tai projektin kässärinä toimivaa sisältörunkoa sellaisiksi laske. Silti paljon on korkeammissa käsissä.
"Asiakkaani ovat kyselleet kirjaa jo kauan. Google-markkinointiin erikoistunut yritykseni kuitenkin kasvaa nopeasti. Sen johtaminen vie kaiken aikani. Perinteiseen kuukausia kestävään kirjoitusprojektiin ei ole mitään mahdollisuuksia. Siksi päätin kirjoittaa kirjan runsaassa vuorokaudessa", kertoo Total Management Oy:n toimitusjohtaja Risto Poutiainen tiedotteessa.
Käsittääkseni Risto toimittaa kirjan, muut kirjoittavat? En muotoilisi asiaa lainkaan ylläolevalla tavalla.
Jos pienten muotovirheiden ei anna häiritä, on koko hommassa yleisesti hohdokkuutta. Informatiivisesta annista ei pysty vielä sanomaan mitään. Joskin luulisi, että googlea koskeviin kysymyksiin löytää parhaiten vastauksen käyttämällä googlea. Mutta tempauksena tämä on ihan kiva.
Read or Post a Comment
Tulevana ko. kirjan yhtenä kokoonpanijana minäkin näen tässä enemmän tempauksen saamaa julkisuushohtoa kuin maan mullistavan tieteisopuksen syntyä. Voin toki olla väärässäkin. Siis minun kuuluu olla väärässä. 8)
Olen kanssasi samaa mieltä noista muutamista hieman harhaanjohtavista termeistä. Olen aina kuvitellut, että se joka naputtaa paperille jotakin on kirjoittaja. Vai onko minua vedetty nenästä alaluokilta asti?
Niin tai näin, hauskaa tuosta 30 tunnista varmasti tulee.
Niin, sinnehän haettiin kirjoittajia (teräviä tolvanoita) tällaisella ilmoituksella.
Taustatahona on Noste, jonka edellinen julkaisu on se turkisvientikampanjalla markkinoitu sissimarkkinointikirja.
Ilmoitus on hyvässä muistissa. Harkitsin hetken jopa leikkiin ryhtymistä, mutta arvostin kuitenkin yöunia enemmän.
Päätin lähteä leikkiin mukaan, koska tämän hetken työtilanne antaa myöden. Minulle tässä on enemmänkin kyse suhdetoiminnasta ja CV.n täytteestä ja se sallittakoon minulle. Lisäksi minusta tässä on kyseessä ihan hauska kamppis ja hommia tehdään hymy suupielessä.
Ja Antti, nukutaanhan me kolmasosa elämästämme joka tapauksessa. :)
Unta on verottamassa niin paljon asioita, että karsintaa on tehtävä väistämättä. Toveri Pasi tietää sen lähitulevaisuudessa oikein mainiosti.
Markkinahumua tai ei, mutta kunnon opasta Google-mainonnasta ei ole vielä suomenkielellä tehty. Ainakaan minä en ole mistään löytänyt, vaikka olen etsinyt.
Markkinoijalle on kai ihan sama, miten tuo kirja on syntynyt jos se nyt on ylipäätään syntyäkseen. Eli jos te arvon haamukirjoittajat jaksatte valvoa koko yön.