Tuesday, April 11, 2006

Asiakashygieniaa

Omituisia epäloogisuuksia tulee vastaan. WPP:n ketjutoimistothan pistettiin yhteen vuoden vaihteessa. Suomenkielinen tiedote on päivätty 24.11. ja lontoolainen versio samasta tekstistä 29.12. Pikkujuttu sinänsä, mutta monesti huomio kiinnittyy niihin.

Niin tai näin vielä vuosituhannen alussa suuri ja kaunis Bates on enää kaukainen muisto vain. Vaikka toimistojen piti jatkaa erillisinä tulosyksiköinä backoffice-toiminnot jakaen.

Lumene lähti PHS:ltä hygieniasyistä. Siitäkin huolimatta, että PHS:llä on organisaatio, josta olisi lohkaistavissa täysin itsenäiset osiot molemmille yrityksille. Siinä mielessä on mielenkiintoista, että Hyundai, Renault, Volvo ja Ford mahtuvat samaan toimistoon, vaikka päätilit olisivatkin toisaalla. Tai Arla ja Danone.

Aiheesta on tullut keskusteltua lähes loputtomasti. Toisaalta ammattilaiselle on yksi ja sama, mitä asiakasta tekee. Siihen mikä on työnalla keskitytään täysin ja muut ovat jossain alitajuisella tasolla. Kolikon toinen puoli on sitten se, että jollain tasolla tieto menee ristiin. Vaikka siitä voi olla hyötyä, on moraalisesti hivenen reuna-alueilla liikkuvaa tiedostamattakin käyttää informaatiota ristiin.

Ehkä se ei ole ongelma. Vaikka minusta se kuulostaa sellaiselta.

Kirjoitti Antti Huttunen @ 11:07 PM