Tuesday, April 11, 2006

Törkeän paikan leiri

Takakireä ja taloudesta tiukka ämmä piikittää markkinointiväen seminaaritarjontaa. Eikä ihme, ne harvat joihin olen terveisiin mittoihin mahtuvan ahterini raahannut ovat olleet anniltaan jotain ruotsalaisen ruokakaupan bisseen vertautuvaa.

Entä jos pätäkän käyttäisi siihen, että irrottaa ihmiset sorvin äärestä pariksi päivää ja heittää heidät kuluttajarajapintaan. Jep. Sinne vaan autokaupan asiakaspalveluun, lihatiskille pihvejä kääntämään, asuntoja esittelemään, matkapuhelinliittymiä myymään, lehden toimitukseen ja sitä rataa. Vähän multaa sormien alla voisi olla terveellistä.

Parhaat opit ainakin omien kokemuksieni mukaan kun pohjautuvat tilanteisiin, joissa on suorassa vuorovaikutuksessa ihmisten kanssa. Kummasti itse asioita tehneenä ymmärtää syvemmin asioiden syvemmät sisällöt. Helpottaa tekemistä niin pirusti. Ja motivoi. Eikä jakelutien syvempi tuntemus ainakaan haittaa konseptien hiomista syvemmälle ja pidemmälle meneviksi.

Loppuun vielä kevennys. Jo neljästi ja edelleen Marmain nettisivuilla oleva otsikko: "Bob palkkasi Nykäsen" pärskäyttää ensimmäisenä mielikuvan Matti Nykäsestä kävelemässä Lauttasaaressa sijaitsevaan kivitaloon. Pestihän olisi copywriter ja jälki taatusti huimaavaa. "Sampo - raha on massii". Ja se huomioarvo, punapersepaviaanitkin kalpenisivat sen rinnalla.

Kirjoitti Antti Huttunen @ 8:00 AM