Tuesday, April 11, 2006
Alkoholiton olutnautinto
Tässä taannoin, hyvin varhain eräänä aamuna kävelin Helsingin rautatieasemalla. Sattuipa niin, että ympäristö toi mainokseen lisän, joka nosti sen tehon aivan uuteen ulottuvuuteen.
"Alkoholiton olutnautinto" päräytti ihan uusissa sfääreissä, kun taulun alla nuokkui maassa sammunut mehuesko. Maailma oli hetken mustavalkoinen ja mainostettu tuote tuntui ainoalta järkevältä vaihtoehdolta.
Miksi ei viedä hommaa pidemmälle? Lisää tauluja pitkin kaupunkia ja sponssataan densoille niin paljon etanolia kuin sielunsa sietää. Ainoa rajoitus, että sammuminen tulee suorittaa kyltin juureen.
Kovissa pöhinöissä tosin paikallaan pysymisen muistaminen saattaa olla huteraa, joten ehkäpä jonkinlainen kettinki olisi tarpeen. Mitä pahaa siinä on, jos ihminen antaa luvan kahlita itsensä mainokseen?
Julkijuopottelu on tosin kiellettyä, mutta sammuminen ei. Virkavallankin olisi helpompi työskennellä kun jokaisen spugen tarkka olinpaikka on tiedossa.
Lähtihän Karhu-oluen brändikin nousuun Porilaisten uuskansallissosialistien pienestä piiristä. Marginaalista mainstreamiin ja juuret tehokkaasti piiloon kun ilmiö kasvaa.
Read or Post a Comment
Assinsiltoja pitkin, huterasti, mutta kuitenkin.
Useinhan valitellaan sitä, että kun tehdään vaikkapa jollekin ruoka-, vaate tai vat evör ketjulle jokin kampanja, niin sisäinen tiedottaminen jää vähän retuperälle ja myyjät ovat hitusen ei niin mukana.
Noh, kamapiireissä tätä ongelmaa ei ole. Kun halutaan saada käyttäjät siirtymään uuteen tai toiseen tuotteeseen, vaikkapa hasa tai halpa hasa katoaa kokonaan markkinoilta.
Kun nakitettu ja narkattu käyttäjä ei sitä samaa kamaa enää saa, se siirtyy siihen mitä on tarjolla. Kukaan ei myy sinulle enää sitä vanhaa kamaa. Kaman myyjät ovat sisäsitäneet ketjujohtajien tavoitteet.
Kun koittaa jokin "nuorison" juhlasesonki, taas jokin perusshitti häviää ja tarjolla onkin vain kallimpaa shittiä.
Tietenkin kannustimina on luitten säilyminen ehjinä tai oma kallis henki pahanen, mutta eritasoilla olevat ketjuntyypit kaikki tietävät mikä on meininki.
Miksiköhän kamanvälitys on yksi parhaista ja tuottavimmista tuotteista, asekaupan, ihmiskaupan ja uskontojen lisäksi.
Siksi, että tuotteet ovat ehdottomia. Ne kumoavat itsessään vaihtoehdot.
Hii, nauroin ääneen tätä deekuyhteistyövisiota :D.