Wednesday, June 27, 2007
Omen ist Nomen
Anna Ruokonen kirjoittaa Talsan kolumnissaan yritysten nimistä. Latinajohdannaiset eivät miellytä häntä.
"Mukalatinan pyhittää kansainvälisyys. Kun viidennes myynnistä tulee kotimaan ulkopuolelta, tulee kiire luopua suomenkielisestä nimestä. Kunhan tekee itsensä tunnetuksi, uusi nimi muuttuu tarkoittamaan yritystä. Eikö?" Ruokonen kirjoittaa.
Niin. Toisaalta, missä näillä yrityksillä on eniten kasvupotentaalia? Missä määrin toiminta, toimiala ja toimintaympäristö ovat muuttuneet niin, ettei entinen nimi palvele nykyistä tilannetta.
"Jostain syystä imagonrakennukseen on siis hyvä ryhtyä ilman merkitystä tai tarinaa. Vaikea uskoa, että mainonta tulee halvemmaksi."
Eihän
Koko juttu täällä.
Read or Post a Comment
<< Home