Friday, March 23, 2007

Poiminnat

Sinä, arvoisa lukijani, jos olet luova suunnittelija tai jollain muotoa taiteellisorientoitunut persoonallisuus, käy katsomassa Tideland. Tee se, jos suinkin saat tilaisuuden. Ellet ole heikkohermoinen. Kysymyksessä on visuaalinen ja ristiritaisuudessaan mieltärepivä teos, jota on jumalattoman raskas katsoa.

Ei mikään helppo ja leppoisa hömppähömppä, vaan jokainen kohtaus ja kuva herättää vahvija ja taatusti keskenään ristiriitaisia tunteita. Mukana on melkoinen määrä viittauksia muuhun taiteeseen, uskomaton määrä symboliikkaa, analogiaa tekojen, ajatusten ja esineiden välillä.

Ruma voi olla kaunista ja kaunis rumaa. Pahaa voi luulla hyväksi ja hyvää pahaksi. Lopulta tekee hirvittäviä asioita, luullen tekevänsä hyvää. Ja niistä syntyykin hyvää. Ja kaikki mikä pysyy pahuuden ulkopuolella on lapsen viaton mieli. Se on teflonia.

...

Talsassa uutisoidaan VTT:n tuoreen tutkimuksen pohjalta, että YouTuben kaltaista rahasampoa on tuskin tulossa. Sinänsä tutkimus ei kerro juuri mitään uutta, mutta toimii sitäkin parempana pinnanpöyhäyksenä kaikkeen, mitä menossa on. Varhaisen omaksujan on ehkä vaikea huslaa, että massa laahaa perässä.

...

Kivimiehet luotsasivat VR:n vuoden mainostajaksi. Ihailtava ja elinvoimainen konsepti, jossa on oivallettu tarttumapinnan merkitys. Erityisesti kommentit hymyilyttävät. Tarttumapintaa on myös H&M:llä, jonka M by Madonna-mallisto on myynyt mainiosti!

Ehkä kiinnostavin Talsan uutisista koski kuitenkin L´Orealin ostamaa Bodyshopia. Brändi dyykkaa, mutta myynti vetää mainiosti. Mielenkiintoista, erittäin mielenkiintoista, joskin samalla hyvin monitahoista.

Kirjoitti Antti Huttunen @ 2:34 AM

Read or Post a Comment

Trailerin perusteella Gilliamin Tideland muistuttaa aika tavalla M. Night Shyamalanin tuotantoa. The Village tuli suoraan mieleen ja jossain määrin myös Signs.

Pitänee käydä katsomassa ja hankkia myös DVD, kunhan se Suomessa julkaistaan. Saattaa olla, ettei aukea yhdellä katselulla.

Posted by Anonymous Kari Ahonen @ 4:50 AM #
 

Ehdottomasti DVD:n hankinta edessä. Aivot kävivät ylikierroksilla kaikkia kerronnan tasoja analysoidessaan.

Posted by Blogger Antti @ 5:30 AM #
 

Voisiko joku selittää sen H&M:n Madonna-mainoksen? Joku mimmi tuodaan sisään (kaapattu kadulta?), sukat valuu, "I like it", sanoo tunnetusti biseksuaalinen Madonna. Sitten sitä mimmiä puetaan erilaisin kolttuihin sun muihin kittanoihin, ja lopuksi Madonna vie sen buduaariinsa (???).

Ei avaudu... Olenko tyhmä?

Posted by Anonymous Anonymous @ 5:52 AM #
 
<< Home