Thursday, March 22, 2007

Jälkipyykki

Hallituksen muodostuminen on nyt kuumimmillaan. Sillä lämmöllä kelpaakin lämmittää vesi, jossa vaalien jälkipyykki pestään. Loka-Bob-lausuntokin jäi lopulta pikkujutuksi, kun SAK tuli ja tyhjensi ressun. Poimittakoon kirjopyykin parhaat palat samalle narulle, niin kokonaiskuvan muodostaminen on vähän helpompaa.

Ensimmäisenä näytölleni osui Parkkisen terävänäköinen blogaus. Lyhyesti hän sanoo, että vaalien poliittista mainontaa ei voi ainakaan syyttää tylsäksi, saati epärehelliseksi. Jos tänne nyt eksyy joku mömmöä lukematon puolueen mediaseuraaja, niin muille esiteltäväksi kannattaa poimia myös tämä.

Talsa.fi tarjoaa pidempää tekstiä ja pöyhäisee jopa pintaa syvemmältä. Erityisesti pidin lopussa esitellyistä Markus Einiön ajatelmista koskien pitkäjänteisyyttä. Jos äänestysaktiivisuutta halutaan kasvattaa, niin pohjaa pitäisi luoda jatkuvasti. Pitäisi antaa niitä rakennuspalikoita, joista ihmismielillä olisi jotain lähtökohtia rakentaa vaalibrändiä. Ehkä viestikin menisi paremmin läpi, kun sitä ei tarvitsisi huutaa Frederikien, Luhtasten, Virtasten ja muiden kanssa kilpaa.

Kirjoitti Antti Huttunen @ 4:05 AM

Read or Post a Comment

Tuohon Parkkisen bloggaukseen ottaisin sen verran kantaa, että Kokoomuksen TV-mainonta oli todella surkeaa - mitähän luontevaa Parkkinen siinä näkee? Allekirjoittanutta lähinnä nauratti yhden spotin lopussa Niinistön suuhun laitettu tekoviisaus: "Kun työssä viihdytään, syntyy tulosta, Kun syntyy tulosta, voidaan luoda viihtyvyyttä". Kumpi on tässä tapauksessa ensin; muna vai kana?

Mainonnan sijasta Kokoomus saa antaa suurimman kiitoksen voitostaan Niinistölle. Miehen henkilökohtainen äänimäärä toi jo kolmanneksen koko puolueen lisäpaikoista.

Mitä taas tulee vaikkapa demarien tappioon, niin luulenpa Erkki Tuomiojan olevan sen suhteen oikeilla jäljillä. Mainonnan sijasta kansalaisia kummastutti vaaliohjelman ja viimeisten kausien tekojen välinen ristiriita. (www.tuomioja.org)

Posted by Anonymous Kari Ahonen @ 6:40 AM #
 
<< Home