Wednesday, January 31, 2007

Verkko ja musiikki

Verkkomusiikkipalvelu, Biisi.fi avasi pari päivää sitten uuden Etulinja superjakelunsa.
Palvelussa kampanjatuotteet toimitetaan siihen liittyneille käyttäjille suorajakeluna eli digitaalisena kotitoimituksena. Myöhemmin palvelun on tarkoitus laajentua koskemaan kaikkien uutuustuotteiden jakeluita Etulinjaan liittyneille käyttäjille.

Osa Etulinja avauskampanjan tuotteista tulee tiedotteen mukaan olemaan ilmaisia liittymislahjoja ja osa vain Etulinjan liittyjille tarkoitettuja kampanjatuotteita. Palvelussa on mukana myös musiikkivideoita.

Ostopakkoa ei ole. Koko jutun juju on kokeilla e-3™Shiva Super Push- jakelutekniikkaa. Jatkossa Biisi Etulinja –palveluun on tulossa käyttäjäkohtaisten profiilien luontimahdollisuus ja sen kautta asiakkaalle, kuluttajalle virtaa uutta poppia mieleisestä genrestä.

Mullistavinta lienee se, että Biisi.fi –palvelussa on jo pitkään voinut ladata vaikka kaikki
tarjolla olevat musiikkitiedostot koneelleen ilman ostopakkoa tai etukäteistä maksua. Ylläpidon mukaan homma jatkuu samalla linjalla, sillä he eivät usko maksa ensin- lataa sitten – periaatteen mukaiseen toimintamalliin.

Se on hienoa. Eihän todellisessa elämässäkään mikään pakota maksamaan. Niin se vaan on, ei vastaväitteitä.

Kirjoitti Antti Huttunen @ 12:21 AM