Thursday, November 30, 2006

Remppajournalismia

Designremppa herätti kiinnostusta, joten Mainonta on syvältä II otti selvää hankkeen taustoista. Valaisevista vastauksista saamme kiittää AD:ta ja partneria, Noora Ilorantaa Kirnauskiksesta.

Idea designrempasta oli muhinut toimistolla jo pitkään, konkreettisemmin noin vuoden verran.

- Kun asia rupesi konkretisoitumaan, mietin miksei sitä tekisi eritavalla ja livenä netissä. Kirnauskiksella on ollut aina aika design painotteisia asiakkaita ja Jarkko kallio on ollut eri yhteyksissä niin asiakkaamme kuin yhteistyökumppanimme jo yli kymmenen vuoden ajan, Noora sanoo.

Kun Jarkko ja Harri perustivat oman muotoilutoimistonsa Helorinne&Kallion ja ryhdyivät toteuttamaan Kirnauskiksen kanssa projekteja yhteisille asiakkaille, kehkeytyi myös suunnitelma designremonttiyhteistyökuviosta.

- Ideana on siis että Jarkolta ja Harrilta tulee suuri suunnitelma ja Nanna Kinnunen sitten konkretisoi sen tuote/materiaalitasolle. Lähtökohtana designrempassa on talon tarjoamat upeat puitteet ja remontti toteutetaankin vanhaa kunnioittaen ja uutta inspiraatiota painottaen, Noora kertoo.

Yhteistyökumppaneiksi ovat tällä hetkellä varmistuneet Iittala, Kansiopalvelu (Lineal toimistotarvikkeet), A la Carte -keittiöt, Novasani ja Estrade (Novart), VM-Carpet, Lundia, Rautia Nummela. Lisää lienee luvassa, kunhan homma käynnistyy todenteolla.

Purkutyöt ovat jo alkaneet. Suunnitelmat valmistuvat joulukuun aikana ja varsinainen remontti käynnistyy tammikuussa. Tupaantuliaisia uusituissa tiloissa on juhlitaan suunnitelmien mukaan maaliskuussa.

- Edistymisestä on tarkoitus blogata päivittäin, samoin kuin päivittää yhteistyökumppanien tiedot ja tarvikelistat yms. Lisäksi webbicamera ilmestyy huomisen aikana ja kuvia lisätään sitä mukaan kuin erityistä näytettävää on, lupaa Noora lopuksi. Lisää aiheesta voi lukea Kirnauskiksen Meidän palstalta.

Mainonta on syvältä II ostaa idean, seuraa edistymistä ja toivottaa työniloa rempaajengille.

Kirjoitti Antti Huttunen @ 10:10 AM