Monday, June 19, 2006

Nuoret luovat

Ämmä et Ämmä kirjoitteli helteiden lomassa Cannesin Young Creatives kilvasta. Aiheenahan Suomen (?) edustajilla muiden mukana olijoiden ohessa oli suunnitella printti-ilmoitus kampanjaan, jolla kerätään rahaa sotien myötä katkenneiden perhesiteiden luomiseen. Asiakkaan virkaa toimitti Suomessa punertavaan viittavilla sävyillä varustetun plus-merkin julkista käyttöä käsittääkseni Tikkurilan aktiivien voimin vastustava Punainen risti.

Paanasen Sanna oli kuuleman mukaan tuohtunut aiheesta: - Mulle tuli heti känkkäränkkä siitä, kun aihe oli niin vakava. Kuolemasta on huono lähteä revittelemään.

Niin, miten sen ottaa. Väittäisin, että kuolemasta on helppo lähteä revittelemään. Onkohan briiffi muuten ymmärretty ihan oikein, koska käsittääkseni homman jujunahan on pakolaisuus, ei niinkään kuolema.

Mielekkyyden hommasta vie kokonaisuudessaan se, että kilpailijat joutuivat käyttämään sponsorin, Getty Imagesin kuvia. Toisaalta se tuo hommaan aimoannoksen realismia. Vaikka suunnittelijoiden enemmistö ei taida kuvapankkien aiheuttamasta rajoittuneisuudesta pitääkään.

Kirjoitti Antti Huttunen @ 7:24 AM