Wednesday, June 14, 2006

Mediameedio

Mediakentältä pöllähti tänäänkin tietoisuuteeni mielenkiintoinen uutinen. Matti kirjoittaa mediablogissaan radio Versosta. Ehdottoman mielenkiintoinen konsepti, jota täytyy seurata lähempää.

Nettiradioista ikisuosikkini on käsittääkseni ihan opinnäytteestä henkensä ja verensä saanut Bassoradio, joka nyttemmin on osa Bassoa. Basso on siitä lystikäs, että se on mediana monitasoinen. Sen näen myös yhtenä airuena siitä, miten nykyaikainen media käyttää mielekkäästi ja asiakaslähtöisesti kaikkia relevantteja kanavia. Pelkkä lehti, nettisivu tai radio eivät erillään olisi mitään nykyistä Bassoa lähentelevää.

Eilen käsittelemästäni MTV Anytimesta irtosi kahdelta kommentaattorilta hienot näkökulmat asiaan. Erityisesti toverilta, joka huomioi sen tärkeimmän, asiakaslähtöisyyden. Viihdeteollisuus yrittää kaikin voimin pitää kiinni menneisyyden juoksuhaudoista, eikä ymmärrä sitä, ettei nykyaikaisessa taistelussa markkinoilla ole enää selkeitä rintamalinjoja. Kuluttajat kävelevät sellaisten hautojen yli mennen tullen.

Kirjoitti Antti Huttunen @ 12:24 AM