Wednesday, June 14, 2006

Aurinko paistaa riivattuna

Aurinkoa, riittävästi lämpöä ja kohtuullinen tuuli varmistavat, että lähipäivinä näemme kuin varkain itsensä polttaneita ihmisiä roppakaupalla. Aurinkorasvapuulaakien taktiset toimenpiteet puuttuvat. No, omapahan on liiketoimintansa.

Kävinpä tsekkaamassa Cannesin propellipääsivuston. Aika kuollut meno. Jotenkin toteutus saa väistämättäkin kävijän assosioimaan saitin seduloiden kanssa samaan kastiin. Näyttää ihan ok:lta, jos ei liian tarkkaan katso. Esitys olisi hyvä 2100-luvun historioitsijoiden konstruktiona 2006-vuoden nettisivusta. Ei sittenkään vaan 2005 vuoden sivusta.

Jossain vilahti tänään ostoskeskusmainonta. Jos sillä käsitetään ne loputonta kakofoniaa kovalla diskantilla huutavat kaiuttimet ja jokunen hassu screeni, niin aika turha taiteenlaji on kyseessä. Toisaalta ostoskeskus on foorumi, joka kokoaa kuluttamaan orientoituneita ihmisiä suuren joukon yhteen paikkaan.

Ostoskeskuksien käytäville pääsee hortoilemaan hämmentävän halvalla standyjen kera. Läsnä tietty oikea ihminen. Sen liksa on vähän enemmän. Mutta mitä sitten, saahan setissä kasoittain ihmiskontakteja ihan kasvotusten, ihmiseltä ihmiselle. Se on tehokasta se, ihan niinku oikeesti.

Jotenkin helle veti veteläksi. Ajatus ihan hajalla.

Kirjoitti Antti Huttunen @ 7:34 AM