Saturday, February 17, 2007

Viihteestä vaaleihin

Euroviisuihin edustajaksemme meni Hanna Pakarinen. Sääli. Laulunsa ei ole äänelleen sävelletty. Hienot värit jäävät hyödyntämättä. Kokonaisuus jäi vaisuhkoksi, ihan kuin urheiluautolla 20 km/h ajaisin.

Lovexia olen aina pitänyt kovin tuotebändinä, mutta kelpo biisin olivat pojat tehneet. Siinä oikeasti tapahtui jotain, oli draaman kaarta. Tosin laulu olisi kaivannut avukseen vähintään tuplat taustanauhoilta.

Thunderstonella oli laulupuoli parhaiten hallussa, mutta valitettavasti biisi oli orkesterin heikompaa repertuaaria. Yllättävän hyvä tämän vuoden taso olikin! Ja kun huomioi muiden maiden tähän mennessä varmistuneet solistit ja orkat, niin kyllä Suomi lähempänä kärkeä kuin häntäpäätä on. Ja isännillehän annetaan säälistä, jos ei muuten.

...

5G -blogi lupaa otsikossaan "ihan pihalla teknologiasta". Edes jokseenkin käyttäjän näkökulmasta toimiva teknologiablogi ontervetullut tapaus, mutta tässä kirjoituksessa nyt haukutaan vähän ohi puun.

Että miksikö känny ei mesetä? Mesettäähän se. Mihin tarvitaan operaattoreita sen jälkeen, kun käytössä on datayhteys ja MS mesen klientti. Mikkisoftan Kiinan sivut tarjoilevat moista. Monella tuttavalla käytössä. Hyvin skulaa. Toivottavasti myös linkkini tällä kertaa.

...

Vattenfall straiks bäk! Fortum yrittää omia ympäristöystävällisen sähköyhtiön leimaa itselleen varsin näkyvällä tordano tulee torille -kamppiksellaan. Vattenfallin mainostoimiston ideat ovat vähän konkreettisempia.

Perjantaina tuli kirje, että voin lafka jakaa ilmaisia energiansäästölamppuja. Omani voin käydä hakemassa lappusta vastaan postista. Kätevää ja herättävää. Yksi lamppu ei ehkä vaikuta, mutta 20.000 saattaa jo hieman vaikuttaa. Tämä jos mikä on konkreettista: "Katso, Vattefall osoittaa tässä nyt kantavansa vastuunsa, eikä vain puhu telkkarissa".

...

Vaalimainonta on ollut pettymys. Keskustan printiltä odotin paljon enemmän. "Vähän kuin itseäsi äänestäisit" on laimea! Kuulostaa just niin mainostoimiston "idealta". Sellaiselta väkisin väännetyltä. Kyllähän siinä end benefittiin tiukasti on tapitettu, mutta laimeaksi jää. Olisi jännä nähdä yhtä suoraa kilpailjoiden mollaamista muussakin mainonnassa.

Puhekuplat lienee pop, kun kaksi puoluetta niitä käyttää? SDP saikin jo sapiskansa aiemmin. Kokoomuksella on sentään asiaa, mutta printti on sekavahko. Noin muistikuvan perusteella. Kerran retroilemaan ryhdyttiin, niin "Suomen toivo"-teema ainakin itselle herättää vahvoja valokuvamaisia visuaaleja.

Onko vihreiden kamppis jo päällä? Jos on, niin joutuu varmaan aktiivisesti etsimään silmiinsä mainontaa, kun ei näin passiivisesti sitä kohtaa. Olikos moinen nyt hyvän mainonnan merkki ensinkään?

Näiden piti olla nettivaalit. Bannereista on päästy jo blogeihin ja videoitakin (kts. parin päivän takainen postaus) on kokeiltu. Todettakoon, että yhteisöllisyyden hyödytämisessä weekakkosessa luonnostaan liikkuvat ehdokkaat ovat kuin kalat vedessä. Muut haukkovat henkeään.

Loppukevennykseksi vielä Joonaksen vaaliblogi.

Kirjoitti Konsonantti @ 12:38 PM

Read or Post a Comment

Googletapa huviksesi tuo laimea keskustan slogan niin näet onko se levinnyt. Entäpä muiden puolueiden sloganit? Milloinkahan te mainosnikkarit ymmärrätte että semmoinen "jännä postmoderni ja ironisoiva" saa ehkä' viidenkymmenen mainosheebon äänet mutta ei tuo vaalivoittoa. Perusasioita, perusasioita, arvoisa mainonta on syvältä nro 2.

Posted by Blogger matspetter @ 12:03 AM #
 

En mä 691 osumalla hirveästi juhlisi.
Eikä sloganeiden laimeus kerro muusta kuin siitä, että politiikasta puuttuu intohimo. Juuri sellainen, jota kommenttisi edustaa.

Olipa kerran neljä vuodenaikaa.

Saulin työväen presidentti -kampanja ehkä parhautta edustavana esimerkkinä maassamme nähdystä poliittisesta mainonnasta. Toki "Kansa kaipaa muutakin kuin ruokavinkkejä pääministeriltä" oli yhtä ylivertainen.

Tätä minä ajan takaa matspetter.

Posted by Blogger Konsonantti @ 6:47 AM #
 

joo, Saulin kampanjassa oli vaan se pienen pieni vika että se ei toiminut. Saulista ei tullut pressaa.

Posted by Blogger matspetter @ 8:56 AM #
 

Niin. Ei mainontakaan ihmeisiin pysty, jos tuote ei ole kunnossa.

Markkinointiviestinnän keinoin voidaan tuotteen markkinapotentaali kääntää rahaksi tai ääniksi. Ei enempää, ei vähempää.

Posted by Blogger Konsonantti @ 9:21 AM #
 
<< Home